Linki

pełnomocnik ds. osób niepełnosprawnych

images

    img46

       logo kolor pelna nazwa pl

Logo20KDR
  

termy logo

centrum sztuki

LOGO KORONKA

logo-epk

Harmonogram

Sleza logo

baner POIG

Akty prawne

Dziennik ustaw

monitorpolski

dziennik urzędowy

Newsletter

Aktualne wydarzenia i wiadomości na stronach serwisu Oławskiego.

Newsletter


Kierownik: Renata Wolf
Rynek 25
tel. 71 313 38 58 w. 400

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Telefony:

  • Urodzenia, małżeństwa, zgony - 71 313 38 58 w. 401, 402

Urząd Stanu Cywilnego dokonuje czynności z zakresu bieżącej rejestracji zdarzeń dotyczących stanu cywilnego zaistniałych na obszarze miasta Oława i gminy Oława.

Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  • rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów prowadzona w rejestrze stanu cywilnego,
  • występowanie o nadanie numeru PESEL noworodkom urodzonym na obszarze działania USC w Oławie oraz ich zameldowanie,
  • przyjmowanie oświadczeń:

    ♦ o wstąpieniu w związek małżeński (w lokalu USC oraz poza urzędem),
    ♦ wyborze nazwisk noszonych po zawarciu małżeństwa oraz nazwisk dzieci zrodzonych z tego małżeństwa,
    ♦ o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
    ♦ powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
    ♦ o uznaniu ojcostwa,
    ♦ rodziców noworodka o zmianie imienia (imion),

  • przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód do zawarcia małżeństwa,
  • wydawanie zaświadczeń:

    ♦ o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
    ♦ o stanie cywilnym,
    ♦ stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
    ♦ stwierdzających zdolność prawną do zawarcia małżeństwa za granicą,
    ♦ potwierdzających uznanie ojcostwa,
    ♦ o zameldowaniu dziecka,

  • wydawanie zezwoleń na skrócenie ustawowego terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa,
  • rozpatrywanie spraw związanych z dokonywaniem zmian w treści aktów stanu cywilnego,
  • wpisywanie do aktów stanu cywilnego przypisków i wzmianek dodatkowych,
  • wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
  • przenoszenie w drodze transkrypcji zagranicznych dokumentów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
  • rejestracja urodzeń i zgonów, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej i nie zostały tam zarejestrowane oraz urodzeń, małżeństw lub zgonów jeśli w państwie, w którym nastąpiło zdarzenie, nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego,
  • wydawanie decyzji administracyjnych związanych z dokonywaniem czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie zmiany imienia i nazwiska,
  • kompletowanie i prowadzenie akt zbiorowych do sporządzonych aktów,
  • przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
  • sporządzanie zleceń migracji aktów do innych urzędów stanu cywilnego,
  • rejestracja danych i dokonywanie zmian w rejestrze PESEL,
  • przekazywanie 100 oraz 80-letnich ksiąg stanu cywilnego do archiwum państwowego,
  • przekazywanie informacji straży granicznej oraz innym uprawnionym jednostkom,
  • sporządzanie projektów wniosków o nadanie medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz organizowanie związanych z tym uroczystości,
  • sporządzanie testamentów allograficznych.

Karta Dużej Rodziny

1OKDR

Karta Seniora

Karta Seniora Przód

Rodzina 500+

rodzina 500

Galeria

Wirtualny spacer

Kamera on-line

Kamera mini

Nagrody i Sukcesy

PucharUM

Informator SMS

Samorządowy informator SMS

Informacja i bezpieczeństwo
Informator SMS

Portal mapowy

Portal mapowy

Cmentarze

CMENTARZE

70 LAT

000 BANERLogo 70 lat